Chia - Semínka
Chia - Semínka
Chia - Semínka
Chia - Semínka

Chia
Semínka

Salvia hispanica, Šalvěj Hispánská, Chia
Produkt z Argentiny

Chia semínka dokážou zvětšit v tekutině svou hmotnost a tím Vás na dlouhou dobu zasytí, což oceníte při redukčních dietách. Rovněž Vám dodají energii a posílí Vaši přirozenou obranyschopnost. A kvůli tomu stojí za to zařadit semínka do svého jídelníčku! Celý popis
63 Kč 49 Kč
Přihlašte se a získejte lepší cenu
Našim věrným zákazníkům dáváme lepší ceny.
Přihlásit se
S čím mi Chia semínka pomohou?
Šalvěj hispánská, která je mezi lidmi známá jako Chia, si získala nesmírnou popularitu mezi zastánci zdravé výživy. Aztékové si ji brali na svá tažení a čerpali z ní zdroj energie. Pravdou zůstává, že rostlina Chia skutečně zlepšuje celkovou vitalitu a pravidelná konzumace jejích semínek podporuje imunitní systém. Semínka pomáhají napravit škody způsobené špatným životním stylem a přispívají k hydrataci těla, protože na sebe vážou vodu. Na dlouhou dobu Vás zasytí a zamezí chutím na sladké. Semínka se vyplatí konzumovat při zvýšeném fyzickém výkonu nebo při hubnutí. Působí antioxidačně a zlepšují kvalitu pokožky, vlasů a nehtů.
Pro koho jsou Chia semínka vhodná?
Chia semínka si mohou bez obav dopřát dospělí i děti. Do svého jídelníčku je mohou zařadit lidé citliví na lepek, protože jsou přirozeně bezlepková. Přínosem jsou rovněž pro diabetiky, kteří potřebují zamezit výkyvům hladiny cukru v krvi. Ti se však musí poradit o užívání Chia semínek se svým lékařem. Pro sportovce jsou semínka nutričně vyváženou superpotravinou a pro vegetariány a vegany cenným zdrojem vitaminů skupiny B.
Doporučené dávkování Chia semínek
Dodržujte doporučené denní dávkování a užívejte každý den 2 polévkové lžíce Chia semínek. Pokud podáváte semínka svým dětem, denní dávku snižte na polovinu. Chia semínka konzumujte vcelku nebo je rozdrťte v hmoždíři, abyste dosáhli lepšího příjmu živin z této superpotraviny.
Naše tipy a vychytávky
Chia semínka můžete přidat prakticky do všech pokrmů. Hodí se do omáček, polévek, jogurtů, salátů, pečiva nebo müsli. Semínka se vyznačují neutrální chutí a nezkazí žádné slané ani sladké jídlo. Ze semínek můžete vyrobit gel tím, že smícháte 1 díl semínek s 10 díly vody. Gel můžete následně přidat do kaší, pudinků, tvarohů a podobných pokrmů. Jestliže chcete podat perfektní sportovní výkon, užijte jednu lžíci semínek 30 minut před fyzickou aktivitou.
Složení Chia semínek
Chia semínka jsou výživově hodnotná a obsahují mnoho důležitých látek, které jsou přínosem pro Vaše zdraví:
  • minerální látky
  • vláknina – tvoří 1/3 hmotnosti semínka
  • bílkoviny
  • vápník
  • nenasycené mastné kyseliny
  • vitaminy A, B, C a E
  • sacharidy
  • elektrolyty
  • antioxidanty
Pro koho nejsou Chia semínka vhodná?
Chia semínka mohou vyvolat nežádoucí účinky u osob s nízkým krevním tlakem, s nízkou hladinou krevního cukru a u lidí užívající léky na ředění krve. U vyšších dávek se mohou objevit potíže se zažíváním a citliví jedinci mohou pozorovat alergické reakce podobně jako na hořčici, ořechy a jiná semena. Při jakýchkoliv zdravotních potížích zkonzultujte užívání Chia semínek se svým lékařem.